Repatriëring, stap-voor-stap

Zo werkt het

Benieuwd hoe repatriëring stap voor stap werkt? We leggen in 3 stappen uit hoe we werken.

Bombardier Global Express interior 3

Urgent of niet urgent

Waar u ook bent – wij brengen u veilig terug.

Contact
MICU interior 3

Fase 1

Het eerste contact

De eerste stap is het moment dat u contact met ons opneemt. U kunt ons 24/7 bereiken, per e-mail, telefoon of met onze chatfunctie. U kunt ook via het contactformulier een vrijblijvende offerte aanvragen.


Wij zullen uw situatie uitvoerig met u bespreken. Dit helpt ons bij het bieden van maatwerk, toegesneden op uw specifieke behoefte en situatie. Wij adviseren u over de juiste aanpak en beantwoorden al uw vragen.


Afhankelijk van de situatie zijn er verschillende vervoersopties, van wegtransport over lange afstanden (zelf buiten de Europese grenzen) en medische begeleiding op een lijnvlucht tot aan privé helikopter- of ambulancevluchten. Wij wegen alle mogelijkheden tegen elkaar af en adviseren u vervolgens de meest veilige en kosteneffectieve vervoersoptie. We streven ernaar om u binnen een uur een offerte hiervoor te geven.


Dekt uw verzekering de kosten van de repatriëringsdienst niet? Bespreek dit vooral met ons! Er zijn altijd mogelijkheden en wij kunnen onze langjarige expertise en ervaring inzetten om samen met u een oplossing te vinden.


Fase 2

Voorbereiding

Zodra u onze offerte hebt geaccepteerd en wij uw betaling hebben ontvangen, komen wij voor u in actie. Indien nodig en zinvol, kunnen we zelfs nog op dezelfde dag vertrekken.


Wij regelen alles van begin tot einde, inclusief alle documenten, logistiek, vervoer en medische ondersteuning tijdens de reis. Wij onderhouden contacten met artsen en ziekenhuizen in het buitenland en in het thuisland en zorgen voor een geschikte plek in het ziekenhuis thuis.


Afhankelijk van uw situatie sturen wij artsen met de passende specialismen. Zij brengen alle benodigde medicamenten en apparatuur mee en onderhouden het contact met de lokale artsen om het juiste beeld te krijgen van de medische status van de patiënt.


Bij aankomst verricht ons team een eigen medisch onderzoek. In samenwerking met de artsen ter plaatse zorgen wij ervoor, dat de patiënt in staat is om te reizen. Onze medische specialisten hebben jarenlange ervaring met repatriëringen en dit betekent dat zij als geen ander toegerust zijn om interculturele vraagstukken en taalproblemen op te lossen.


Fase 3

Repatriëring

Als we ervan overtuigd zijn dat het veilig is om de patiënt te vervoeren, beginnen we aan de reis naar huis. Alle leden van ons medisch team zetten zich ervoor in, dat de terugreis voor de patiënt zo veilig en comfortabel mogelijk verloopt. Zij zullen de hele terugweg bij de patiënt blijven. Wij hebben honderden patiënten succesvol gerepatrieerd en zijn voorbereid en toegerust om ook eventuele problemen onderweg het hoofd te bieden.


De gezondheid en veiligheid van de patiënt is onze eerste prioriteit.


Daarnaast begrijpen wij, dat de repatriëring niet alleen een grote impact heeft op de patiënt zelf, maar ook op familie en vrienden. Wij doen er alles om u op de hoogte te houden van elke stap van de reis en u kunt ons altijd bereiken voor een update.


Bij aankomst in het ziekenhuis van bestemming regelen wij alle documenten en zullen niet eerder vertrekken, voordat we ons ervan overtuigd hebben dat de patiënt succesvol is overgedragen en in de nieuwe ziekenhuisomgeving is gesetteld.


Ook na de repatriëring blijven wij in contact om er zeker van te zijn dat het na de terugreis goed gaat met de patiënt.