Ik zal contact met u opnemen: Welke informatie heeft de EMS van mij nodig?
Het organiseren van repatriëring kan verwarrend zijn. De meeste mensen - laten we eerlijk zijn - hebben nog nooit geprobeerd een vriend of geliefde thuis te brengen nadat hij of zij in het buitenland ziek is geworden. Elk onderdeel van het proces voelt nieuw, vreemd en enigszins verwarrend aan.
Wat gebeurt er als u de telefoon opneemt en de hulpdiensten om hulp vraagt? Welke informatie vragen wij u? Hier volgt een korte handleiding.
Wanneer u ons voor het eerst belt
Wanneer u voor het eerst contact met ons opneemt, gaat het er vooral om de belangrijkste feiten zo snel mogelijk vast te stellen. Als u ons hoofdcontactnummer belt +31 20 532 25 22 wordt u direct doorverbonden met ons ervaren verbindingsteam doorverbonden. Zij zullen u snel door enkele eenvoudige vragen loodsen.
De belangrijkste dingen: Wie is uw patiënt, hoe heet hij, hoe oud is hij? Waar ter wereld bevindt hij zich?
De vraag is wat er is gebeurd en wanneer: is het op dit moment een noodgeval of wilt u ze naar een ander land brengen voor een specialistische/langdurige behandeling (of zelfs "Medisch Toerisme")?
Uw toestand - hoe gaat het momenteel met uw patiënt? Is hij op de intensive care, bij bewustzijn of bewusteloos, stabiel of wacht hij op een spoedoperatie? Heeft hij speciale medicatie, apparatuur of een intensive care unit nodig als we hem overbrengen naar het vliegtuig of de ambulance?
De locatie - waar zijn ze: welk adres, kliniek of ziekenhuis? En waar bent u?
De bestemming - waar wilt u ze naartoe brengen? Reist u of iemand anders met hen mee?
We zullen het ook hebben over het beste vervoermiddel voor de terugreis. Er zijn drie mogelijkheden: een commerciële vlucht met medische begeleiding, privé-ambulance vervoer over land of een ambulancevlucht. Met al deze informatie werken wij het beste pakket uit en berekenen wij de kosten. Wij kunnen meestal binnen 60 minuten contact met u opnemen.
Wanneer u klaar bent om te boeken
Wanneer u klaar bent om een repatriëring te boeken, kunnen wij meteen aan de slag. Wij zijn er trots op dat wij alles regelen wat u voor de reis nodig hebt: papierwerk, logistiek, transportverbindingen, medische zorg. Maar om te kunnen beginnen, hebben wij nog een paar details van u nodig. Dit zijn de volgende stappen:
Aanvaarding - als u tevreden bent met het aanbod, hoeft u ons dat alleen maar per e-mail te laten weten of het aanbod online te ondertekenen.
Betaling - Wij sturen u een factuur met onze gegevens, zodat u uw betaling kunt uitvoeren. Vervolgens stuurt u ons een betalingsbevestiging (een doorgestuurde e-mail of zelfs een screenshot van de voltooide transactie). Dit is ons groen licht om het transport te organiseren.
Reisdocumenten - nu kunt u ons een kopie sturen van het paspoort of de verblijfsvergunning van uw patiënt en eventueel een visum. (Hebt u geen visum? Geen nood, wij kunnen ook een Visa-on-Arrival (VOA) regelen als u bij ons geboekt staat).
Ziekenhuiscontacten - als uw patiënt in het ziekenhuis ligt, stuur ons dan de contactgegevens, zodat wij contact kunnen opnemen met het medische team en de overdracht en het verdere transport kunnen voorbereiden. In sommige gevallen kunnen wij u ook vragen het medisch rapport van uw patiënt mee te sturen. (Spreekt u de taal niet? Geen probleem. Wij kunnen in elk stadium van de reis een vertaler regelen).
Uw hoofdcontactnummer - tenzij u zelf met de patiënt meereist, houden wij tijdens de reis telefonisch contact met u, zodat wij u op de hoogte kunnen houden van de stand van zaken. Het team houdt ook contact wanneer we de bestemming of het ziekenhuis naderen, zodat u klaar bent om de patiënt bij aankomst te ontvangen.
Contacteer ons
Moet u nu iemand naar het buitenland sturen voor een medische behandeling? Neem contact op met Neem contact op met Neem contact op met ons team. Zij leggen u graag uit wat de mogelijkheden zijn en hoe alles in zijn werk gaat.