Hoe wij u op de hoogte houden tijdens het transport van een dierbare
Communicatie is alles bij een internationaal medisch transport. Elke reis vereist honderden tijdkritische boodschappen: praten met buitenlandse artsen, tickets boeken, een ziekenhuisbed reserveren, ambulancepersoneel voorbereiden en de luchthavenautoriteiten inlichten, om er maar een paar te noemen.
Maar goede communicatie gaat niet alleen over de logistiek. Het is ook van vitaal belang voor de naasten. Als u niet met uw patiënt mee kunt op het medische transport, is het krijgen van duidelijke en nauwkeurige informatie over zijn situatie het verschil tussen gemoedsrust en urenlange onnodige zorgen.
Dat is iets waar we hier bij EMS Air Ambulance & Medical Repatriation erg gepassioneerd over zijn. Dit is hoe we het laten werken op onze repatriëringsreizen.
Wanneer u ons belt
Contact opnemen met uw repatriëringsbedrijf moet snel en eenvoudig zijn. De deskundigen van het callcenter moeten 24/7 beschikbaar zijn, waar ter wereld u zich ook bevindt. Ze moeten ook gemakkelijk te communiceren zijn. Bij EMS chatten we graag per telefoon, sms, e-mail of WhatsApp - wat het beste werkt. Zodra u het proces start, moet u ook snelle antwoorden op uw verzoeken en bestellingen verwachten. Dat omvat:
1) Uw prijsraming - u kunt in enkele minuten een richtprijs krijgen via onze gratis online kostencalculator.
2) Volledige offerte - wij streven ernaar u binnen 60 minuten na uw aanvraag een gedetailleerde offerte te sturen.
3) Betalingsbewijs - een onmiddellijke waarschuwing wanneer wij uw geld voor het transport hebben ontvangen.
4) Documentbevestigingen - wanneer we belangrijke documenten hebben ontvangen, zoals uw paspoortscans, reisvoorkeuren en medische gegevens van de patiënt.
5) Planning - bevestiging van de route van uw patiënt en een tijdschema voor zijn reis.
Door deze informatiestroom krijgt u een idee van waar u zich bevindt op de transporttijdlijn van uw patiënt, en van de vooruitgang die hij in realtime boekt.
Tijdens de reis
Zodra het transport groen licht heeft gekregen, laat EMS u weten wanneer het medisch team naar het verzamelpunt van uw patiënt is vertrokken. We nemen opnieuw contact op wanneer ze zijn aangekomen en de eerste beoordeling hebben afgerond - dit is een belangrijke controle ter plaatse om er zeker van te zijn dat uw patiënt veilig kan worden vervoerd. Vervolgens krijgt u een melding dat ze het huis of ziekenhuis hebben verlaten en dat het transport onderweg is.
Terwijl dit alles gebeurt, werkt ons logistieke team aan het regelen van het bed van uw dierbare in de ontvangende instelling (tenzij we hem of haar natuurlijk naar een tehuis brengen). Elk transport varieert in lengte en transfertijd. Sommige zijn binnen enkele uren klaar, andere duren een dag of twee. Hoe dan ook, uw repatriëringsbedrijf moet u regelmatig updates sturen over de status van uw patiënt en de voortgang van de reis. Wij laten u weten of alles volgens plan verloopt, of dat we een wijziging van de geschatte aankomsttijd verwachten. Heeft u een vraag of zorg? U kunt uw EMS-contactpersoon altijd bellen, dag en nacht, en zij staan klaar om u te helpen.
Eenmaal aangekomen
Als het medisch team dicht bij hun aankomstpunt is, nemen ze contact op met het ontvangende ziekenhuis, zodat ze klaar zijn om uw patiënt te ontvangen zodra ze aankomen. Als u er niet bij kunt zijn om hen persoonlijk te ontmoeten, sturen we u een waarschuwing zodat u weet dat we veilig op de bestemming zijn aangekomen. U ontvangt ook een Medisch Transport Rapport, met details over de vitale functies van uw dierbare en de medische situatie tijdens de reis.
Ons medisch team verlaat het ziekenhuis of de kliniek pas als ze tevreden zijn dat uw patiënt goed is opgevangen door de plaatselijke artsen en verpleegkundigen. Maar ook dat is voor ons niet het einde van het proces. Over een paar dagen nemen we weer contact met u op om te kijken hoe het met uw patiënt gaat. Als u nog iets van ons nodig heeft, doen we graag wat we kunnen om u te helpen.
Niemand zal ontkennen dat het organiseren van een medisch transport stressvol kan zijn voor families, maar goede, duidelijke en regelmatige communicatie maakt een enorm verschil in het proces. Het is echt het minste wat u mag verwachten van de mensen die de zorg en bescherming van uw dierbare hebben gekregen terwijl hij of zij voor een behandeling naar het buitenland reist.
Contacteer ons
Bent u op zoek naar medische repatriëring, maar weet u niet wat u nu moet doen? Wij kunnen u graag helpen. Bel EMS, of laat een bericht achter, en we nemen zo snel mogelijk contact met u op. Onze repatriëringsdeskundigen zullen naar uw situatie vragen en de mogelijke opties met u bekijken. Waar u ook bent, wat het probleem ook is, wij zullen ons uiterste best doen om u gerust te stellen over de volgende stappen.